Bij ons te gast? FAQ!

Je reservatie

Hoe verloopt het reserveringsproces?

Reserveren kan enkel via onze website. U koopt tickets via het boekingsplatform en betaalt meteen via Bancontact. Na uw betaling ontvangt u een bevestiging van uw reservatie per mail. Vijf dagen voor het event sturen we u nog een extra mail met praktische info en alle details voor een onvergetelijke ervaring.

Hoe werkt de ticketverkoop voor 2 of 3 gasten?

Met 2 of 3 gasten kan u losse tickets kopen voor de "chef’s table". Dit is een tafel van 16 gasten die uitzicht heeft op de open keuken. Vanaf 4 gasten kan u een privétafel reserveren.

Wat is de chef's table?

De chef’s table is een unieke tafel met 16 plaatsen die uitkijkt op de open keuken. Deze tafel bevindt zich in de recent gerenoveerde I2, met een volledig vernieuwd interieur. U kan hier losse tickets voor kopen vanaf 1 persoon.

Ik ben met 7 of 8 personen en wil graag aan een privétafel zitten. Hoe boek ik dit het best?

Voor een groep van 8 personen boekt u het best twee privétafels van 4 personen. Vermeld bij uw reservatie dat u samen wenst te zitten, dan zorgen wij ervoor dat de tafels naast elkaar staan — met enkel de middengang ertussen. Voor een groep van 7 personen zijn er geen privétafels beschikbaar. In dat geval boekt u best losse stoelen aan de chef's table. Vermeld zeker dat u samen wenst te zitten, dan reserveren wij aansluitende plaatsen aan de lange tafel.

Wat krijg je allemaal voor de pakketprijs bij een event?

De prijs is all-in: je geniet van het volledige menu zoals vermeld op de eventpagina, alle dranken tijdens de rit én je treinticket. Bovendien draag je met jouw deelname bij aan de restauratie en het behoud van het erfgoed van VZW SDP.

Is er voldoende parking aanwezig?

Op en aan de site is parkeergelegenheid voor ongeveer 30 wagens, met bovendien twee openbare laadpunten. Aan de overzijde is er extra ruime privéparking beschikbaar bij Hangar 43.

Zijn er laadpunten voor elektrische wagens in de buurt?

Aan het station zijn er 2 openbare laadpunten beschikbaar. Daarnaast vindt u extra laadpunten op de parking van Hangar 43, aan de overzijde van de straat.

Zijn de rijtuigen vlot toegankelijk?

We voorzien aangepaste opstaptredes voor gasten die moeilijk te been zijn.
Let op: rolstoelen kunnen we helaas niet ontvangen in de rijtuigen, gezien de beperkte ruimte en historische structuur.

Houden jullie rekening met dieetwensen zoals vegetarisch of vegan?

Ja, maar enkel als we dit op voorhand weten. Door de beperkte keuken aan boord kunnen we op de dag zelf geen aanpassingen meer doen.

Kan ik mijn tickets terugbetaald krijgen?

Tickets kunnen worden terugbetaald tot uiterlijk 2 weken voor het event. Daarna is dit helaas niet meer mogelijk. U kan uw tickets wel altijd zelf doorverkopen aan andere geïnteresseerde gasten — laat het ons in dat geval even weten voor de administratieve verwerking.

Wij zouden graag in de buurt overnachten, zijn er enkele adresjes in de buurt?

Dit kan zeker en vast, een lijst met adresjes in de buurt kan u vinden via deze LINK.

Ik ben van plan om met mijn mobilhome te komen. Kan ik mijn mobilhome op de parking kwijt en mag ik hier overnachten?

"Met uw mobilhome kan u gerust parkeren op onze locatie, maar overnachten is hier niet toegelaten. Wenst u toch te overnachten, dan kan dat in Hof Ter Velden, op slechts 5 minuten van Baasrode-Noord. Wij vragen u vriendelijk om met de mobilhome onze parking via Schippersdijk op te rijden, en niet via de voorzijde van de feestzalen. U parkeert best achteraan op de parking, waar u het meest van de rust geniet.

Is er fietstalling voorzien aan het station?

Aan het station is er een overdekte - onbewaakte - fietstalling voorzien waar u makkelijk uw fiets kan achterlaten. 

De rit

Houden jullie rekening met dieetwensen zoals vegetarisch of vegan?

Ja, maar enkel als we dit op voorhand weten. Door de beperkte keuken aan boord kunnen we op de dag zelf geen aanpassingen meer doen.

Wat is inbegrepen in de all-in formules van dranken?

Onze all-in formules omvatten alle waters, frisdranken, bieren en wijnen zoals omschreven per concept, en dit gedurende de volledige duurtijd van het event.

Ik drink geen alcohol? Zijn er alternatieven voorzien?

Tijdens de rit kan u genieten van waters - soft drinks & alcoholvrije wijnen.

Zijn er toiletten beschikbaar tijdens de rit?

Ja, toiletten zijn beschikbaar in Station Baasrode-Noord en Station Puurs. Aan boord is er ook een toilet, maar dit is enkel toegankelijk tijdens het rijden. We vragen bij voorkeur gebruik te maken van de sanitaire voorzieningen in de stations. Tijdens de haltes voorzien we hiervoor voldoende tijd.

Zijn de rijtuigen verwarmd of gekoeld?

Ja, de rijtuigen zijn in de winter uitgerust met stoomverwarming voor een aangename temperatuur aan boord. In de zomer is er echter geen airconditioning voorzien.

Kan ik mijn jas ergens kwijt?

Absoluut, zowel aan tafel als in een coupé is er ruimte om uw jas naast u of boven u op te hangen.

Mag mijn huisdier mee aan boord van de Diner Express?

Hoe graag we ook dieren zien, Diner Express is een unieke ervaring in een verfijnd en historisch interieur. Om de rust, hygiëne en het karakter van de restaurantrijtuigen te bewaren, zijn huisdieren helaas niet toegelaten op deze rit.

Zijn kinderwagens en rolstoelen toegelaten op de Diner Express?

Omwille van het historisch en authentiek karakter is het helaas niet mogelijk om kinderwagens, kinderstoelen of buggy's aan boord te brengen. Ook zijn er geen voorzieningen aanwezig voor het voeden of verzorgen van jonge kinderen.